Samochody Bugatti 35 budowano w kilku odmianach, a następne modele wozów były podobne do konstrukcji tego pojazdu. Wymienić warto np. samochód typ 51 z 1931 r. z podobnym 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 2260 cm3 (przy tej samej średnicy cylindrów 60 mm, co w modelu 35, skok tłoków zwiększono z 88 do 100 mm), rozwijający moc od 160 do 170 KM przy 5500 obr/min. Prędkość maksymalna tego pojazdu wynosiła aż 215 km/h.
Oprócz wozów sportowych firma Bugatti wytwarzała również samochody luksusowe. Pan Bugatti postanowił nie tylko dorównać, ale i „pokonać” słynnego Rolls-Royca. W tym celu buduje od 1929 r. wielkie, 7-metrowej długości, luksusowe wozy typ 41 Royale napędzane 1 3-litrowymi silnikami o 8 cylindrach. Wozy te były tak dokładnie wykonane, że nazywano je „nieśmiertelnymi”.
Założyciel firmy i twórca jej sukcesów – Ettore Bugatti – umarł w 1947 r. Wraz z jego śmiercią skończyły się dzieje firmy pomimo, że próbowano jeszcze wznowić produkcję pojazdów opracowanych przez genialnego konstruktora tuż przed śmiercią. Definitywnie, jako marka samochodów, Bugatti przestała istnieć w 1 956 r.
Ettore Bugatti był człowiekiem o nieprzeciętnych zdolnościach konstrukcyjnych. Nie interesował się finansami, budował samochody. Projektował wszystkie elementy, od silnika po klamki drzwi. Znał wszystkich swoich pracowników, osobiście doglądał ich pracy, wymagał od nich utrzymywania pedantycznej czystości pomieszczeń i urządzeń oraz dokładności. Twierdził, że wyrób jest wówczas doskonały, gdy jest piękny.
Samochody Bugatti 35 budowano w kilku odmianach, a następne modele wozów były podobne do konstrukcji tego pojazdu. Wymienić warto np. samochód typ 51 z 1931 r. z podobnym 8-cylindrowym silnikiem o pojemności 2260 cm3 (przy tej samej średnicy cylindrów 60 mm, co w modelu 35, skok tłoków zwiększono z 88 do 100 mm), rozwijający moc od 160 do 170 KM przy 5500 obr/min. Prędkość maksymalna tego pojazdu wynosiła aż 215 km/h.
Oprócz wozów sportowych firma Bugatti wytwarzała również samochody luksusowe. Pan Bugatti postanowił nie tylko dorównać, ale i „pokonać” słynnego Rolls-Royca. W tym celu buduje od 1929 r. wielkie, 7-metrowej długości, luksusowe wozy typ 41 Royale napędzane 1 3-litrowymi silnikami o 8 cylindrach. Wozy te były tak dokładnie wykonane, że nazywano je „nieśmiertelnymi”.
Założyciel firmy i twórca jej sukcesów – Ettore Bugatti – umarł w 1947 r. Wraz z jego śmiercią skończyły się dzieje firmy pomimo, że próbowano jeszcze wznowić produkcję pojazdów opracowanych przez genialnego konstruktora tuż przed śmiercią. Definitywnie, jako marka samochodów, Bugatti przestała istnieć w 1 956 r.
Ettore Bugatti był człowiekiem o nieprzeciętnych zdolnościach konstrukcyjnych. Nie interesował się finansami, budował samochody. Projektował wszystkie elementy, od silnika po klamki drzwi. Znał wszystkich swoich pracowników, osobiście doglądał ich pracy, wymagał od nich utrzymywania pedantycznej czystości pomieszczeń i urządzeń oraz dokładności. Twierdził, że wyrób jest wówczas doskonały, gdy jest piękny.