Założycielem firmy, w listopadzie 1934 r. był Włoch, Henri Theodore Pigozzi. Najpierw montowano samochody z kupowa¬nych zespołów od innych firm, a następnie Pigozzi kupił licencję u FIATa na produkcję modelu 500 Topolino. W kwietniu 1 936 r. pierwsza Simca 5 według wzoru Fiata 500 Topolino wyjechała z fabryki, następna-Simca 8, czyli Fiat 1100 ukazuje się w 1938 r. Po wojnie wznowiona została produkcja modeli: Simca 5 i Simca 8, a w 1951 r. opracowano samochód własnej konstrukcji. Pojazd otrzymał nazwę Aronde. Rozbudowano fabrykę, która już w 1952 r. wyprodukowała 70 000 sztuk samochodów.
W 1954 r. SIMCA wchłania francuskiego Forda, powstają nowe zakłady wytwórcze w Poissy koło Paryża. Pod marką SIMCA wytwarzane były duże samochody osobowe, a od 1 961 r. wytwarzany był mały samochód-Simca 1100. Ukazują się następne modele pojazdów firmy Societe Industrielle de Meca- nique et de Carrosserie Automobile (SIMCA). Firma staje się ważnym producentem samochodów we Francji. Pod względem liczby wytwarzanych pojazdów-w 1964 r. wyprodukowano 276 605 sztuk-zajmuje trzecie miejsce, po Renault i Citroen, wyprzedzając Peugeota.
W dniu 1 lipca 1970 r. amerykański koncern Chrysler Co. wykupuje firmę SIMCA. Wprowadza do produkcji nowe modele samochodów pod nazwą Chrysler-France, które są produko¬wane równolegle z modelami samochodów pod nazwą Simca. Od sierpnia 1978 r. zakłady Chryslera we Francji, w Wielkiej Brytanii i w Hiszpanii przechodzą pod kontrolę koncernu Peugeot-Citroen. Powstaje nowa nazwa – Talbot. Przez kilka lat na nadwoziu samochodów Talbot umieszczano jeszcze nazwę Simca.